Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پیشنهاد سردبیرسخت افزار

معرفی ستاپ گیمینگ اقتصادی

محصولات با کیفیت با قیمت منطقی!

زمان مطالعه: 10 دقیقه

پس از خرید و راه‌اندازی یک PC با قطعات اصلی (مانند مادربرد، پردازنده، رم و کارت گرافیک)، مرحله بعدی برای کامل کردن ستاپ گیمینگ، خرید لوازم جانبی، مانند موس، کیبورد، هدست، موس پد و… به شمار می‌رود. اگر یادتان باشد در گذشته و در یکی از مطالب لیون تک، درباره رنگ و لعاب بخشیدن به ستاپ گیمینگ شما صحبت کردیم و گفتیم که می‌توان با هزینه کم و نه چندان قابل توجه، ستاپ و سیستم گیمینگ جذابی را داشته باشیم. حالا در این مطلب قصد داریم لوازم جانبی اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای را به شما عزیزان معرفی کنیم که عملکرد و ظاهر خوب و قابل قبولی دارند.

تمرکز اصلی ما در این مطلب، لوازم جانبی PC شما است. بسیاری از گیمرها پس از جمع کردن قطعات اصلی خود، معمولاً با کمبود بودجه مواجه می‌شوند و دیگر نمی‌توانند تجهیزات جانبی گیمینگ بالارده و ممتازی را خریداری نمایند. با این حال، به هیچ عنوان جای نگرانی وجود ندارد، چرا که شما می‌توانید به جای رفتن به سراغ برند‌های مشهور جهانی و صرف هزینه نجومی، محصولاتی را خریداری کنید که عملکرد قابل قبول و مطمئنی را با هزینه منطقی و اقتصادی در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای آغاز کار، بیایید با هدست‌های گیمینگ اقتصادی آغاز کنیم. جایی که برند سادس (SADES) سهم بزرگی از آن دارد.

هدست‌های گیمینگ اقتصادی

هدست گیمینگ سادس Armor 7.1 RGB
هدست گیمینگ سادس Armor 7.1 RGB

هدست گیمینگ به صورت کلی برای تمام گیمرها یا حتی کاربران معمولی، یکی از تجهیزات اساسی و مورد نیاز به شمار می‌رود. با این که کاربران معمولی به هدست‌های دقیق و پیشرفته گیمینگ نیاز ندارند و هدست‌های معمولی نیز کار آن‌ها را راه می‌اندازد، اما گیمرها بدون شک به سیستم صوتی مناسبی نیاز دارند تا از تلاش و زحمتی که سازندگان و توسعه دهندگان برای ساخت و توسعه صداها، صداگذاری کاراکترها و البته افکت‌های مهم داخل بازی به خرج داده‌اند، قدردانی کرده و در واقع تمامی صداها را با بهترین کیفیت و جزئیات ممکن گوش کنند.

در حالی که برخی از گیمرها و کاربران ترجیح می‌دهند برای دریافت صدا از سیستم خود، از اسپیکرهای قدرتمند یا سیستم‌های صوتی Sorround استفاده کنند، اما بسیاری از گیمرها، مخصوصاً گیمرهایی که مرتباً بازی‌های آنلاین و چند نفره را تجربه می‌کنند، هدست‌های گیمینگ خوب و با کیفیت را ترجیح می‌دهند تا مبادا از سر و صدای جزئی و ریزی در گیم‌پلی بازی جا بمانند. همه ما می‌دانیم که هدست‌های گیمینگ بالارده و با کیفیت در حال حاضر، قیمت‌های نجومی و عجیبی دارند که بدون شک همه بودجه خرید و تهیه آن‌ها را ندارند. به همین دلیل، فهرستی از هدست‌های گیمینگ اقتصادی برای شما تهیه کرده‌ایم که در ادامه بیشتر درباره هر مدل توضیح می‌دهیم.

مدل‌های پیشنهادی
هدست گیمینگ سادس 7.1 Knight Pro
هدست گیمینگ سادس 7.1 Knight Pro

هدست گیمینگ Spirits Black از برند سادس با رنگ‌های مشکی و آبی، شاید ساده‌ترین و یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین هدست‌های گیمینگ موجود در بازار باشد که الزاماً برای تجربه بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. عملکرد قابل قبول، ظاهر ساده و بدون نورپردازی RGB و سازگاری با انواع و اقسام کنسول‌ها و سیستم‌های مدرن، Spirits Black را به یک گزینه کار راه‌انداز تبدیل کرده است.

هدست گیمینگ ای فورتک Bloody G650S
هدست گیمینگ ای فورتک Bloody G650S

هدست Dpower با رنگ‌های آبی و صورتی با این که همچنان یک هدست ساده و کار راه‌انداز به شمار می‌رود، اما با میزان حساسیت صدای بیشتر و البته طراحی زیباتر، پا را فراتر گذاشته و به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌شود. هدست Dpower با طراحی و رنگ جذاب خود، از نظر فنی تفاوت خاصی با مدل‌های قبلی ندارد. در رده بعدی، هدست Wand Virtual 7.1 قرار می‌گیرد که بزرگترین نقطه قوت آن به غیر از طراحی متفاوت نسبت به مدل‌های قبلی، پشتیبانی از صدای 7.1 کانال است. این هدست همچنین طول کابل بلند‌تری (2200 میلی‌متر) نسبت به مدل‌های قبلی دارد. هدست Snowwolf نیز به دلیل رنگ منحصر به فرد خود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

سه هدست‌ Locust Plus Virtual 7.1 ،Armor 7.1 RGB ،7.1 Knight Pro از مدل‌های نسبتاً حرفه‌ای سادس به حساب می‌آیند که طول کابل بلند، حساسیت صدای بالا، سیستم صدای 7.1 کانال و البته نورپردازی RGB دارند. شاید بهترین مدل از میان مدل‌های حرفه‌ای سادس، 7.1 Knight Pro باشد که از نظر ظاهر، عملکرد، نورپردازی و مقاومت، نیاز گیمرهای حرفه‌ای را با بودجه‌ای منطقی رفع می‌کند. البته که تقریباً تمام ویژگی‌های Knight، در مدل‌های Locust و Armor نیز وجود دارد و این مدل‌ها نیز با توجه به قیمت خود، می‌توانند مناسب در نظر گرفته‌ شوند. تمام هدست‌های گیمینگ سادس که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، تنها دارای اتصال سیمی هستند.

در آخر، هدست‌های Bloody G300 یا Bloody G650S از A4Tech را نیز از یاد نبرید که صدا و البته نورپردازی جذاب و زیبایی دارد. هدست‌های رپو و تسکو نیز از مدل‌های اقتصادی و کار راه انداز محسوب می‌شوند.

موس و کیبورد گیمینگ اقتصادی

کیبورد گیمینگ مکانیکال سادس Sickle Kailh Red Switch
کیبورد گیمینگ مکانیکال سادس Sickle Kailh Red Switch

از آنجایی که موس و کیبورد برای PC گیمرها به صورت مستقیم با تجربه بازی‌ و عملکرد آن‌ها درون عناوین مختلف سر و کار دارد، بدون شک برای خرید آن‌ها باید دقت بیشتری نسبت به هدست گیمینگ به خرج داد. همانطور که می‌‌دانید، موس و کیبورد‌های بالارده و حرفه‌ای نیز قیمت منطقی و پایینی در بازار ندارند و از آنجایی که گیمرها این روزها به کیبوردهای مکانیکال علاقه دارند، طبیعتاً باید بودجه بیشتری را صرف خرید این لوازم جانبی کنند.

کیبورد مکانیکال

تا صحبت از کیبوردهای مکانیکال است، بیایید به دو کیبورد مکانیکال شرکت سادس نگاهی داشته باشیم:

این دو کیبورد مکانیکال، رنگ و نورپردازی جالب و دلنشینی دارند اما مهم‌تر از این رنگ و نور، نوع سوییچ استفاده شده برای کلید‌های آن است. کیبوردهای Sickle همانطور که از نامشان پیداست، از سوییچ‌های آبی و قرمز شرکت Kailh بهره می‌برند. برای آشنایی کامل با انواع و اقسام سوییچ کیبوردهای مکانیکال، بد نیست سری به مطلب «تک پدیا: با انواع سوییچ کیبوردهای مکانیکال آشنا شوید» بزنید.

کیبورد مکانیکال گیمینگ تی دگر Corvette T-TGK302 Red Switch
کیبورد مکانیکال گیمینگ تی دگر Corvette T-TGK302 Red Switch

با این حال، لازم است اشاره کنیم که عملکرد رنگ‌های سوییچ Kailh دقیقاً به مانند سوییچ‌های MX Cherry است. این بدان معنی است که سوییچ قرمز به نیروی تحریک کمتری (فقط 45 سانتی نیوتون) نیاز دارد. از آنجایی که با نیروی تحریک کمتر، تحریک و درگیر کردن سوییچ به صورت ساده‌تری انجام می‌شود، این نوع از سوییچ‌ها باب میل گیمرها است و بیشتر در کیبوردهای گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طرف دیگر، کیبورد سادس با سوییچ آبی بیش از همه باب میل نویسندگان و تایپیست‌ها به شمار می‌رود. این سوییچ دارای بازخورد لمسی است و صدای کلیک بلند و واضحی دارد. این سوییچ‌ها مطمئن می‌شوند که زدن نقطه تحریک را حس می‌کنید و به همین دلیل به شما اجازه تایپ با سرعت بسیار بالایی را می‌دهند.

به چند کیبورد مکانیکال اقتصادی و مقرون به صرفه دیگر نیز می‌توان اشاره کرد:

کیبورد ممبرین
کيبورد گيمينگ ردراگون Karura2 K502 RGB
کيبورد گيمينگ ردراگون Karura2 K502 RGB

اما از آنجایی که شاید همه بودجه خرید یک کیبورد مکانیکال را نداشته باشند، بیایید به چند کیبورد ممبرین (Membrane) نگاهی بیندازیم. کیبوردهای معمولی با سوییچ ممبرین، عملاً‌ دقت و تندی سوییچ کیبوردهای مکانیکال را ندارد اما در صورت کمبود بودجه، به گزینه مورد اعتمادی برای کاربران تبدیل می‌شود. البته برخی از کاربران، به صورت کلی عادت کردن به عملکرد کیبوردهای مکانیکال را سخت تلقی می‌کنند. بنابراین، کیبوردهای ممبرین همچنان برای برخی از کاربران و PC گیمرها، گزینه اصلی محسوب می‌شود.

موس

موس گیمینگ سادس Axe RGB
موس گیمینگ سادس Axe RGB

طبیعتاً انتظار داریم بودجه‌ای که برای خرید موس صرف می‌شود، از بودجه‌ خرید کیبورد کمتر باشد. با این حال، کسانی که با سیستم گیمینگ خود بیشتر به تجربه بازی‌های شوتر اول شخص رقابتی و حرفه‌ای مشغول می‌شوند، حتی حاضرند بیشتر بودجه خود را صرف خرید موس گیمینگ نمایند.

طبق راه و روشی که از ابتدا برای این مطلب در پیش گرفتیم، در قسمت موس نیز سعی می‌کنیم محصولاتی با عملکرد خوب و راضی کننده اما با هزینه کم و اقتصادی را به شما معرفی کنیم. برای انتخاب مدل‌های مورد نظرمان، از طیف وسیعی از برند‌ها و مدل‌ها استفاده کردیم؛ از مدل‌های فوق‌العاده اقتصادی Beyond گرفته تا مدل‌های حرفه‌ای‌تر G300s لاجیتک و Revolver RGB سادس.

دوربین (وبکم)

دوربین یا وبکم یکی از آیتم‌های مهم برای گیمرهایی است که مرتباً‌ در هنگام تجربه بازی‌های ویدیویی یا حتی موارد مربوط به کار، تصویر خود را ضبط کرده و به نمایش می‌گذارند. با این حال، امروزه وبکم‌‌ها بیش از هر کاربر دیگری توسط استریمرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این که استریمرهای حرفه‌ای به دنبال وبکم‌های حرفه‌ای و گران قیمت هستند، اما بدون شک استریمرها یا یوتوبرهای تازه کار که بودجه آنچنان قابل توجهی برای خرید وبکم ندارند، به سراغ برند‌های معمولی‌تر با قیمت بسیار پایین‌تر می‌روند. بدون شک برای یک استریمر یا یوتوبر مهم است که بتواند هنگام تجربه بازی‌های ویدیویی یا تولید محتوا، با مخاطبان خود به صورت تصویری ارتباط برقرار کرده و حس و حال خود را به آن‌ها انتقال دهند.

در قسمت پایین برای شما فهرستی از دوربین‌ها یا وبکم‌های اقتصادی را آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آ‌ن‌ها داشته باشید. برخی از این وبکم‌ها قابلیت ظبط تصویر با رزولوشن 1080p یا فول اچ دی و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را دارند که از میان آن‌ها می‌توان به وب کم رپو C260 Full HD اشاره کرد. دیگر وبکم‌ ها نیز کیفیت ضبطشان به رزولوشن 720p یا 480p با نرخ فریم 30 بر ثانیه محدود شده است که از میان آن‌ها می‌توان به مدل ای فورتک PK-910P اشاره کرد. همگی این مدل‌ها، قیمت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارند.

میکروفون

با این که این روزها وبکم‌ ها قابلیت ضبط صدا و صوت محیط را دارند، اما بدون شک نمی‌توانند به مانند میکروفون‌های حرفه‌ای، صدای با کیفیت و مطلوبی را ضبط و ارائه نمایند. یوتوبرها و استریمرهایی که سعی می‌کنند با ساخت محتویات مختلف، مانند آموزش تصویری یا استریم بازی‌های ویدیویی، مخاطبان و طرفداران خود را جذب کرده و آن‌ها را سرگرم نمایند، طبیعتاً باید صدای خود را رسا، با کیفیت و بدون هیچ ایراد و نقصی به آن‌ها ارائه نمایند.

از آنجایی که بحث ما در این مطلب، ستاپ و لوازم جانبی اقتصادی بود، در بخش میکروفون نیز تصمیم گرفتیم فهرستی از میکروفون‌های حرفه‌ای اما مقرون به صرفه آماده کرده و شما را برند‌ها و مدل‌های مختلفی آشنا نماییم. این میکروفون‌ ها انواع مختلفی دارند و از میکروفون‌ های حرفه‌ای و نویز گیر و رومیزی معمولی تا مدل‌های یقه‌ای را شامل می‌شوند.

سایر لوازم جانبی

هاب و پایه نگهدارنده هدست سادس Anubis Staff
هاب و پایه نگهدارنده هدست سادس Anubis Staff

در بخش کوتاه سایر لوازم و تجهیزات جانبی برای ستاپ گیمینگ شما، به سراغ محصولاتی مانند موس پد و پایه نگهدارنده هدست رفته‌ایم. در بخش پایه نگهدارنده به معرفی مدل‌های اقتصادی و کم هزینه می‌پردازیم. محصولات سادس و ردراگون، نمونه خوبی برای هدف ما به شمار می‌آیند.

پایه نگهدارنده هدست شاید آیتم محبوبی برای بسیاری از گیمرها نباشد اما برای افزایش طول عمر هدست گیمینگ و البته زیبایی بیشتر ستاپ گیمینگ شما،‌ می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

موس پد گیمینگ
پد تکیه‌گاه دست سادس Thunder
پد تکیه‌گاه دست سادس Thunder

پد موس گیمینگ برای ستاپ گیمینگ شما،‌ بدون یک یک آیتم اجباری است. تجربه بازی‌های ویدیویی به صورت طولانی مدت، بدون پد موس یا پد تکیه‌گاه، می‌تواند در طولانی مدت به دستان شما آسیب وارد کند. داشتن یک پد بزرگ برای قرار دادن موس و کیبورد روی آن، نکته‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در قسمت پایین،‌ چند موس پد اقتصادی و مقرون به صرفه را به شما معرفی کرده‌ایم که هم جنس و اندازه خوب و بزرگی دارند، هم به ستاپ گیمینگ شما زیبایی می‌بخشند.

خرید لوازم جانبی با بودجه مشخص و نه چندان چشمگیر، یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای ستاپ و سیستم گیمینگ خود انجام دهید. شناخت برند‌های نه چندان پر سر و صدا و مشهور، می‌تواند دید شما را به انواع و اقسام‌ مدل‌های اقتصادی و مقرون به صرفه باز کند. این محصولات شاید کیفیت متریالی در سطح محصولات برند‌های مشهور نداشته باشند و نام آن‌‌ها کسی را تحت تأثیر قرار ندهد اما می‌توانیم مطمئن باشیم که نیاز ما را رفع کرده و عملکرد راضی کننده‌ای را برای ما به ارمغان می‌آورند.

در این مطلب سعی کردیم از میان محصولات موجود در بازار، اقتصادی‌ترین لوازم جانبی را به شما معرفی و پیشنهاد کنیم. توجه داشته باشید که دست شما همیشه برای طیف وسیعی از لوازم جانبی گیمینگ،‌ باز است و محصولات در رده‌های قیمتی مختلف در دسترس شما قرار گرفته‌اند. با این حال، انتخاب بهترین برند و مدل اقتصادی برای خرید موس، کیبورد، هدست‌، موس پد، پایه نگهدارنده و سایر لوازم جانبی، نکته مهمی است که نه تنها تجربه گیمینگ خوب و ایده‌آلی را به شما ارائه می‌کند، بلکه از هدر رفتن بودجه شما نیز جلوگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا